Tuesday 18 August 2015

XOXO





Hi everybody!

For this week, I wanted to scrap a picture of my elder daughter, a true teenager!
She takes selfies with her iPod and I adore looking at these photos…



To emphasize this bright and very clear beautiful picture, I chose a navy blue background. The lightness of the flowers of this paper was ideal!


Then I overlapped several papers of very neutral colours and I brought a little texture with a piece of white tulle and tracing paper.


I contrasted with turquoise and fuchsia embellishments.


I created a pretty farandole of leaves and flowers thanks to the daisy shaped die of Craft Asylum. The leaves were cut using the die " Garden greens " of Tim Holtz.






I finished my page with a lovely title cut with the Die "Friendship words: script" of Tim Holtz. Here and there I added some half-pearls, brads, buttons and stars… 




I hope that this page will please you! 


Items used:
659436: Sizzix Bigz die Garden Green de Tim Holtz 
6602485: Sizzix Thinlits die set 2PK - Layerig Daisy #2 NEW!

paper: Craft Asylum and American Crafts
Flowers: Kési'art and Prima
Masking Tpae: Studio Calico
Brads: Stampin'up
Dymo: Swirlcards
Stickers: American Crafts
Strass and Buttons: Scrapboukits


*************

Pour cette semaine, j'ai voulu scrapper une photo de ma grande fille, une vraie ado! Elle se prend en photo avec son I-pod et j'adore regarder ces clichés…

Pour mettre en valeur cette superbe photo très claire et lumineuse, j'ai choisi un fond bleu marine, la légèreté des fleurs de ce papier était idéale!

Puis j'ai superposé plusieurs papiers de couleur très neutre et j'ai apporté un peu de texture avec un morceau de tulle blanc et du calque.

J'ai contrasté avec des embellissement bleu turquoise et fushia
J'ai créé une jolie farandole de feuilles et de fleurs grâce au die en forme de marguerite de Craft Asylum et au feuille du die "Garden greens" de Tim Holtz.

J'ai terminé ma page avec un joli titre découpé grâce au Die "Friendship words: script" de Tim Holtz, quelques demi-perles, brads, boutons et étoiles ça et là …

J'espère que cette page vous aura plu!


No comments:

Post a Comment