Wednesday 10 December 2014

Wreath of Snowflakes



I love to make and hang wreaths for all seasons and for this week I've created a wreath of snowflakes. It can be hung now at Christmas time but that can also stay up well into the new year because it is more wintery than Christmassy.
I needed a hoop to work as base for my wreath and I had a metal hoop in my stash that I chose to use. You could cut one out in cardstock if you wanted to create a similar wreath. Using Sizzix Bigz Die - Snowflakes #3 makes this project a breeze because you can die cut multiple snowflakes in one go. For my wreath I went with three different versions of the same snowflake: 5 in silver foil, a lot in white cardstock and a little fewer made from old book pages.
Now it was just a question of using the hot glue gun to attach the various snowflakes to the metal hoop. I started with a layer of white snowflakes, then a layer of the book page snowflakes and my final layer is a combination of white and silver snowflakes.

I wanted to make sure that my wreath had some dimension and I achieved this by adhering some of the flakes using foam adhesive but I also discovered that I could fold up the ends of some of the snowflakes and thereby get more dimension. I did this to some of the white snowflakes as well as all of the silver ones.


My final step was to tie a large white bow and adhere it using the hot glue gun. I made sure that there weren't any silver flakes under the bow. I also added some silver tread behind the bow so I'll be able to hang the wreath.
Supply list:
Sizzix Big Shot Starter Kit (Powder Blue & Teal)
Sizzix Bigz Die - Snowflakes #3
Cardstock
Silver foil cardstock
Old book pages
Metal hoop
Hot glue gun
Foam adhesive
Ribbon
Thread

---o---

Jeg holder meget af at lave og hænge kranse op til alle anledningen, og til denne uges post har jeg lavet en krans af store snefnug lavet med Sizzix Bigz Die - Snowflakes #3. Den kan komme op og hænge nu her til jul, men den kunne såmænd nemt blive hængende ind i det nye år, fordi den er mere vinterlig, end den er decideret julet.

For at kunne forme kransen havde jeg brug for noget rundt, og heldigvis havde jeg en metalring liggende på lager. Man kunne dog også have klippet en krans i karton (gerne lidt kraftigt), hvis man ikke har en lignende ring liggende. Jeg udstansede mængder af snefnug med Sizzix Bigz Die - Snowflakes #3, hvilket gjorde det her projekt nemt og hurtigt, fordi en Bigz Die kan skære gennem flere ark papir på én gang. Til denne krans valgte jeg udstanse snefnuggene i tre forskellige slags papir: sølvfolie, hvidt karton og gamle bogsider.

Da alle snefnug var udstanset, var det jo bare at sætte i gang med limpistolen og lagvis lime snefnuggene på metalkransen. Jeg startede med et lag hvide snefnug, så et lag i gamle bogsider, og det tredje og sidste lag er et mix af hvide og sølv snefnug.

For at sikre mig at kransen havde noget ekstra dybde, besluttede jeg mig for at montere nogle af fnuggene med 3d-puder. Ydermere fandt jeg ud af, at jeg kunne folde enderne af nogle af fnuggene op, og derigennem få mere dybde. Det sidste gjorde jeg på nogle af de hvide og alle af de sølvfarvede snefnug.

Sidste skridt var at binde en stor hvid sløjfe og lime den fast med limpistolen. Jeg sikrede mig, at der ikke var nogle sølvfnug under sløjfen. For at kunne hænge kransen op bandt jeg tynd sølvtråd i kransen.

Ingredienser:
Sizzix Big Shot Starter Kit (Powder Blue & Teal)
Sizzix Bigz Die - Snowflakes #3
Karton
Sølv foliekarton
Gamle bogsider
Metalcirkel
Limpistol
3d puder
Bånd
Tråd

1 comment: