Wednesday 3 December 2014

Jams for Christmas



This 4th and last week of the Christmas Challenge 2014 brings you different ideas for homemade Christmas presents. I love giving and receiving homemade goods and this year I've made quite a lot of different jams and I think they make for great little presents.


While the main attraction of course is the jam itself, it never hurts to dress things up a little. First of all I used the largest scallopped square from Framelits Die Set 6PK - Squares, Scallop to cut out the fabric that covers the top of each jar. Then I used a die from Thinlits Die Set 12PK - Ornate Labels to create tags for each jam jar. On these I've stamped the name of the jams and as a final little touch I've added a heart made using my favorite heart die from Thinlits Die Set 10PK - Phrase Cards.



I decided that it would be a nice idea to not only have the jam be the present but also the recipe for making more of each jam. This led me to writing up and printing each of the recipes and then diecutting them using a die from Framelits Die Set 12PK - Fancy Cards. Once again I stamped the names of the jams and decorated the recipe cards with red hearts.


 
Supply list:
Sizzix Big Shot Starter Kit (Powder Blue & Teal)
Sizzix Accessory - Magnetic Platform for Wafer-Thin Dies
Cardstock
Baker's twine
Gold thread (DMC)
Fabric
Wink of Stella
Glossy Accent (Ranger)
---o---
Denne fjerde og sidste uge af Christmas Challenge 2014 byder på hjemmelavede julegaver. Jeg holder af at give og modtage hjemmelavede gaver, og da jeg i år har syltet ganske meget, har jeg også givet en del syltetøj væk som gaver.
Selvom syltetøjet naturligvis er den primære gave, så sker der bestemt ikke noget ved at gøre lidt ud af indpakningen. Jeg startede med at bruge den største die fra Framelits Die Set 6PK - Squares, Scallop til at udstanse det stof, der dækker toppen af hvert af glassene. Derefter lavede jeg tags til glassene med en die fra Thinlits Die Set 12PK - Ornate Labels. På disse tags stemplede jeg navnene på syltetøjerne, og så brugte jeg min favorit die fra Thinlits Die Set 10PK - Phrase Cards til at udstanse små hjerter som dekoration.
Jeg syntes, at det ville være hyggeligt at give modtageren muligheden for selv at lave mere syltetøj, så jeg besluttede at give opskriften med også. Jeg printede hver opskrift, og derefter brugte jeg en die fra Framelits Die Set 12PK - Fancy Cards til at udstanse dem. Igen stemplede jeg navnene og dekorerede med små røde hjerter.
Ingredienser:
Karton
Baker's twine
Guldtråd (DMC)
Stof
Wink of Stella
Glossy Accent (Ranger)

No comments:

Post a Comment