Friday 11 April 2014

Textured card with a decorative window



Hello everyone!

It's Karola here with next Sizzix inspiration! In my today's post I would like to show you an idea for a lovely and textured background for cards. I love to use all kinds of textured elements in my projects, and using Sizzix dies and embossing folders we can create interesting and unique texture.
As you can see on my card, I created decorative window, it's the main decorative point on this card. In addition, the background paper, in which I cut out window is embossed. 


Here's how I created the main accent and unique background for my card:

Sizzix supplies used:

  1. For my decorative background, I prepared a piece of textured Core'dinations cardstock. After cutting the paper for the background, put a small die with a frame motif from Framelits Die Set 4PK - Frame, Fancy Oval on the centre of the paper and then cut out the window.
  2. Then, I embossed this piece of cardstock using trellis motif from Textured Impressions Embossing Folders 2PK - Rose Vines & Trellis Set.
  3. We can further decorate the background. I decided to highlight the embossed pattern by adding a bit of white gesso on the top.


I stick my background to the card base and in the centre of the window added 3D embellishment. I also added some decorative elements such as ribbon, twine, "celebrate" word and the flowers, with leaves I cut out using Bigz Die - Garden Greens by Tim Holtz.


I hope I was able to inspire you to create interesting cards.

Thank you for visiting our blog! Have a wonderful, creative weekend!

~~ Karola ~~

*************************************

Witajcie! 
W dzisiejszym poście chciałabym pokazać Wam pomysł na ciekawe tło do kartki okolicznościowej. Uwielbiam stosować wszelkiego rodzaju elementy z teksturą w moich pracach, a wykorzystując wykrojniki oraz foldery do embossingu Sizzix bez trudu możemy nadać pracom wyjątkowej tekstury i głębi.
Jak widzicie w mojej kartce stworzyłam dekoracyjne okienko. Dodatkowo tło kartki, czyli papier, w którym wycięłam okienko ma wytłoczony wzór za pomocą folderu do embossingu. Oto jak stworzyłam glówny akcent mojej kartki, czyli jej wyjątkowe tło:

Wykorzystane produkty Sizzix:

  1. Przygotowałam papier na tło, w tym przypadku jest to brystol Core'dinations. Po docięciu papieru ułożyłam mały wykrojnik z motywem ramki z zestawu Framelits Die Set 4PK - Frame, Fancy Oval na środku papieru, a następnie wycięłam okienko. 
  2. Papier z wyciętym okienkiem wytłoczyłam we wzór dekoracyjnej siatki za pomocą folderu do embossingu z zestawu Textured Impressions Embossing Folders 2PK - Rose Vines & Trellis Set.
  3. Tak przygotowane tło możemy dodatkowo ozdobić. Ja postanowiłam podkreślić wytłoczony wzór, dodając na wierzch nieco białego gesso. 

Moje tło nakleiłam na bazę kartki a w środku okienka nakleiłam przestrzenną ozdobę. Dodałam też kilka dekoracyjnych elementów takich jak wstążka, dratwa, napis i kwiatek, który ozdobiłam listkami wyciętymi za pomocą wykrojnika Bigz Die - Garden Greens by Tim Holtz.

Mam nadzieję, że udało mi się Was dziś zainspirować do stworzenia ciekawej kartki. 
Dziękuję za odwiedziny na naszym blogu i życzę Wam wspaniałego, kreatywnego weekendu!

~~ Karola ~~

1 comment: