Wednesday 23 April 2014

Pastel hexagons





 Hexagons are still on trend and I wanted to use them to create a modern and clean card.


I wanted to use hexagons in various sizes and the easiet way to chose them is simply to look at the way they allign on the sheet the come on. I chose the smallest and three larger ones skipping one between each of them.

Next up I chose four pastel colours and decided which order I wanted them to appear in. Using the Magnetic Platform made it easy to cut each hexxie using only small scraps of paper.


I glue the four hexxies together (only lightly since I knew I wanted to stich them down as well) and attached them to a layer of purple and white cardstock.


In order to finish the card I stamped a sentiment in the lower right corner of the white cardstock and mounted everything on a black card base.


Supply list:
Sizzix Framelits Die Set 10PK - Hexagons
Sizzix Accessory - Magnetic Platform for Wafer-Thin Dies
Cardstock
Thread
Stamps: Papertrey Ink

---o---

Sekskanter er en trend, der fortsat kører, og jeg ønskede at bruge sekskanter til at lave et moderne, enkelt kort.

Jeg ville bruge sekskanter i forskellige steder, og den nemmeste måde at vælge størrelser, der passede godt sammen, var ved at lade dem sidde på pappet die'ene kommer på. Jeg valgte den mindste størrelse og derefter tre, som var større; jeg sprang en størrelse over mellem hver.

Næste skridt var at vælge fire pastelfarver samt beslutte hvilken rækkefølge jeg ville have dem i. Ved hjælp af Magnetic Platform var det nemt at udstanse sekskanterne i små stykker restekarton.

Jeg klistrede de fire sekskanter sammen (men kun lidt da jeg vidste, at jeg ville sy ned igennem dem) og satte dem på en sandwich af hvidt og lilla karton.

For at kortet blev helt færdigt, stemplede jeg en tekst i nederste højre hjørne og monterede alt på en sort kortbase.


Ingredienser:
Sizzix Framelits Die Set 10PK - Hexagons
Sizzix Accessory - Magnetic Platform for Wafer-Thin Dies
Karton
Sytråd
Stempler: Papertrey Ink

No comments:

Post a Comment