Wednesday 2 April 2014

My first post





It is hard to believe that this is my very first blog post as a Creative Blogger here at Sizzix.co.uk It is a thrill to be part of the team and I look forward to spreading and receiving inspiration.

I've been a card maker for more than 15 years and a scrapbooker for 9 years. At the moment I am probably more of a card maker than I am a scrapbooker but thankfully they aren't mutually exclusice so I might very well return to scrapbooking soon. To me working with paper, dies, embellishments and glue is not only a hobby it is an outlet for creativity as well as a source of joy and excitement.
 
When I am not creating I live a life as a stay at home wife to my husband, Kristian who works with the United Nations in Bonn, Germany. That means that we live outside of our home country Denmark and have done so for the past five years. I have a masters in History with a minor in English but living in Germany has meant that I haven't been able to use my education. So I do a lot of crafting instead.
 
 
For my first blog post I've created a card where I've used the Sizzix Frameworks Die - Courtyard as a stencil in order to create my patterned paper using Inka Gold: I simply diecut one of the Sizzix Frameworks Die - Courtyard and used my fingers to apply the Inka Gold through the openings in the diecut image. Since these new Framework dies have repeating patterns is was really easy to continue the stencilling across the paper.
 
 

Supply list:
 
Cardstock
Inka Gold: Silver
Ribbon
Stamp: Papertrey Ink
Ink: Memento Tuxedo Black
---o---
 
Det er svært at begribe, at jeg skriver min første blogpost som Creative Blogger her hos Sizzix. Det er en fornøjelse at være en del af teamet, og jeg glæder mig til at sprede og suge til mig af den inspiration, der flyder her.
 
Jeg har været kortmager i mere end 15 år og scrapbooker i 9 år. For tiden er jeg nok mere kortmager end jeg er scrapbooker, men heldigvis udelukker det ene ikke det andet, og det kan ikke udelukkes, at jeg snart vender tilbage til scrapbøgerne. For mig er det at arbejde med papir, dies, pynt og lim ikke bare en hobby; det er også et sted hvor kreativiteten for frit løb og hvor jeg henter fornøjelse og glæde.
 
Når jeg ikke er i gang med at skabe, lever jeg et liv som hjemmegående hustru. Min mand, Kristian arbejder for FN i Bonn. Det betyder altså, at vi bor udenfor Danmark, hvilket vi har gjort i de seneste fem år. Jeg har en kandidatgrad i historie med et bifag i engelsk, men desværre har livet i Tyskland gjort, at jeg ikke har kunnet bruge min uddannelse. Så jeg dyrker min kreative side i stedet.
 
Til min første blogpost har jeg lavet et kort, hvor jeg har brugt Sizzix Frameworks Die - Courtyard som stencil, så jeg kunne skabe mit mønstrede papir ved at bruge Inka Gold. Jeg udstansede en enkelt Sizzix Frameworks Die - Courtyard og brugte så fingrene til at smøre Inka Gold i hullerne i diecuttets mønster. De nye Framework dies har gentagende mønstre, så det er nemt at lade motivet sprede sig udover hele arket.
 
Ingredienser:
 
Karton
Inka Gold: Silver
Bånd
Stempler: Papertrey Ink
Sværte: Memento Tuxedo Black

1 comment: