Friday 25 April 2014

Layout with lace background



Hello everyone! It's Karola again with a new layout inspiration. 
For today, I prepared a soft, girly layout, very easy to recreate, mostly because of using fantastic Sizzix dies to make bold and lacey background. I really love everything doily and lacey, as I mentioned before, so i always try to put some doilies in my projects. This time I used Bigz Die - Doily, Classical Lace and Thinlits Die Set 2PK - Damask & Scallop Borders to create an interesting background arrangement in my page. These large and lacey motifs are incredibly beautiful and very versatile. 




Here are a few easy steps you can follow to recreate similiar background or even a whole page:

Sizzix supplies used:

  1. Prepare a layout base. I used yellow scrapbooking paper and a white textured cardstock on it. The edges of white cardstock was cut using "around the page" decorative punches. I used also mask with "chicken wire" motif on the top and the bottom of my page.
  2. Cut out 2 pieces of damask border and 2 piece of doily in two different colors of scrapbooking paper. Arrange damask borders in the centre of the page, leaving some space between and adhere the doilies by hiding a part of it under the damask borders, as shown on the photos below.
  3. Cut out oval frame using white cardstock and Framelits Die Set 4PK - Frame, Fancy Oval. Prepare your photo (7 x 8 cm) and adhere it, hiding the left photo edge under the left side of the oval frame, as you can see on the photo. Of course you can use also the oval shape photo. 
  4. Then you can decorate your layout by creating some layers, adding title, embellies and maybe some mediums (I used yellow 3D paint to make a few decorative drops).


Well, I bet you will agree with me that this easy way makes the layout sweet, girly and super easy to create. Using Sizzix dies, you do not have lots of embellies, because you can always cut the motifs from the patterned paper you need in the color and material you want! 

Thanks for visit us today! Have a wonderful, creative weekend! 
~~ Karola ~~

****************************

Witajcie! Dziś przynoszę ze sobą na blog Sizzix-a kolejną layout-ową inspirację. Do dzisiejszego posta przygotowałam delikatny, dziewczęcy scrap, bardzo łatwy do odtworzenia, głównie dzięki wykorzystaniu fantastycznych wykrojników Sizzix, dzięki którym zrobiłam bogate, koronkowe tło mojego scrapa.
Nie jest tajemnicą, że uwielbiam wszelkie wzory ażurowe, serwetki i koronki, zatem zwykle staram się opierać moje projekty na tego typu motywach i dodawać je wszędzie tam, gdzie to możliwe. Tym razem wykorzystałam wykrojniki: Bigz Die - Doily, Classical Lace oraz Thinlits Die Set 2PK - Damask & Scallop Borders aby stworzyć moją aranżację tła. Uważam, że te dwa sporej wielkości motywy są nieprawdopodobnie piękne oraz bardzo uniwersalne.

Poniżej znajdziecie kilka wskazówek, dzięki którym z łatwością stworzycie podobne tło a może i cały layout:

Wykorzystane produkty Sizzix:

  1. Najpierw należy przygotować bazę scrapa. Ja użyłam żółtego papieru do scrapbookingu oraz białego brystolu, który nakleiłam na żółte tło. Brzegi białego brystolu wycięłam ozdobnie za pomocą dziurkaczy multifunkcyjnych. Dodatkowo użyłam maski ze wzorem siatki oraz zielonego tuszu do stworzenia wzorów u góry i na dole mojego tła. 
  2. Następnie należy wyciąć 2 razy koronkowy border oraz 2 serwetki, najlepiej z dwóch różnych kolorystycznie papierów do scrapbookingu. Teraz trzeba przykleić wycięte motywy na środku tła, w taki sposób, aby serwetki zachodziły nieco pod koronkowe bordery - najlepiej zerknąć na zdjęcie powyżej aby zobaczyć jak ja zaaranżowałam wykrojnikowe motywy. 
  3. Teraz czas na ramkę do zdjęcia. Wystarczy wyciąć owalną, ozdobną ramę, wykorzystując wykrojnik z zestawu Framelits Die Set 4PK - Frame, Fancy Oval oraz biały brystol (papier wizytówkowy). Następnie trzeba przygotować zdjęcie o wymiarach zbliżonych do 7 x 8 cm. Zdjęcie przyklejamy do scrapa w taki sposób, aby jego lewy brzeg wchodził pod lewą stronę wnętrza ramki. Dość dobrze widać to na zdjęciach powyżej. Oczywiście można użyć zdjęcia w kształcie owala. 
  4. Pozostaje ozdobić layout, tworząc trochę warstw, dodając tytuł, ozdoby i może odrobinę (lub więcej) mediów (ja zrobiłam kilka kropek za pomocą żółtej farby 3D). 
Cóż, jestem pewna, że zgodzicie się ze mną, że ten prosty sposób pozwala na stworzenie słodkiego, dziewczęcego scrapa z z dużą łatwością. Wykorzystując wykrojniki Sizzix nie musicie korzystać z mnóstwa gotowych dodatków, ponieważ zawsze możecie wyciąć sobie ulubione motywy w kolorze i z materiału jaki chcecie.

Dziękuję za dzisiejsze odwiedziny na naszym blogu! Życzę Wam wspaniałego, kreatywnego weekendu! 
~~ Karola ~~

No comments:

Post a Comment