Friday 4 April 2014

Lace background & other girly accents



Hello! 
My name is Karola Witczak - scrapbooker and cardmaker from Poland. I live in Gorzow Wlkp. city, near to Germany border with my hubby Martin, our sweet, 9 y.o daughter Rose and our furry friends. All I can say shortly about myself is: totally addicted papercrafter, who love to try new techniques, products, colors and patterns, however, always staying true to my "modern shabby chic" style.
I am thrilled being a part of Sizzix UK Creative Bloggers team and today, with a huge pleasure, I wanted to share with you my first project.

For today's post I created a layout with my daughter's photos. Usually on most of my layouts, you may notice portrait photos of her. I really love creating such a pages to highlight her beauty and personality. This time I decided to make a lace background and using ornate frame die to create special photo matting and additional decoration on my page. Flowers are my one of the favorite elements, so it's obvious I need beautiful leaves for them, right? A piece of vintage lace and beautiful antique letters complete this layout and makes the page 100% girly.


Let's see a bit closer...

Sizzix supplies used:
657558 Framelits Die Set 3PK - Frame, Oval w/Ornate Edges by Pete Hughes

If you love openwork motifs on your projects like me, use Framework dies to make the whole bakcground lacy. Thanks to repeatable pattern, you can combine several parts into one complete fantastic background - it's very easy! On my page, you may notice such a repeatable border, created using Trellis Framework die - on the top and the bottom of the layout. For a part of my title I used absolutely amazing Brenda Walton's Antiqua Capital Letters dies - they are beautiful and sufficiently large to create titles on 12 x 12 layouts. I used Core'dinations cardstock to cut out "YOU" word and used sandpaper to add more shabby look to my title. My idea to make the page more lacy is adding more lacy elements - I know, obvious :) But please take a look at this peach lace border I added on Framework pattern at the top and the bottom. Just a small piece, but makes the page even more feminine and interesting. I cut out the border using Sizzlits Decorative Strip Die - Vintage Lace.


I love everything filigree and lacy, so Frame, Oval w/Ornate Edges Framelits die turned out the perfect shape for matting photos on my today's page. I cut out it twice from a peach Core'dinations cardstock and then I cut one of them in a half. I used these two parts of the ornate frame motif to decorate the left part of the page, near first part of the title (Pretty). This is my favorite tip how to multiply embellies :) Just cut in a few parts any die cut element and this way you may have lots of additional embellies in a very easy, quick and cheap way. The second ornate frame I used as a matt under main, oval photo.


Talking about flowers, you can not forget about the beautiful leaves. My favorite leaf shape are recently those which are cutted using Tim Holtz Garden Greens Bigz die. Usually I cut the whole branch ina few parts, as you can see on my page. This time I cut out the leaves only 2 times making a whole lot tiny flowers to add here and there, under the flowers. My tiny tip for make the leaves more dimensional is very easy: just curl each leaf and apply a drops of glue only on a flat leaves parts, then adhere it to the background. 



Thank you for visit us today! 
Have a wonderful, creative weekend! 
Karola

****************************************************

Witam serdecznie wszystkich polskojęzycznych fanów Sizzix! 
Nazywam się Karola Witczak, mieszkam w Polsce, w Gorzowie Wielkopolskim z moim partnerem Marcinem, naszą 9-letnią słodką córcią Różą oraz trójką naszych futrzanych przyjaciół. To, co mogłabym krótko o sobie powiedzieć to: uzależniona papercrafterka, która uwielbia próbować nowych technik, produktów, kolorów i wzorów, jednocześnie pozostając wierna swojemu stylowi "modern shabby chic".

Ogromnie się cieszę, że mogę być częścią zespołu Creative Bloggerów dla Sizzix UK i dziś z wielką przyjemnością chciałabym podzielić się z Wami moim pierwszym projektem. 
Na dziś przygotowałam layout ze zdjęciami mojej córki. Zwykle na większości moich scrapów zauważycie podobne, portretowe zdjęcia Róży. Uwielbiam tworzyć tego typu layouty, oddając hołd jej urodzie i osobowości. Tym razem postanowiłam stworzyć layout z ażurowym tłem, ozdobnymi ramkami i kilkoma dodatkowymi koronkowymi elementami. Ponieważ uwielbiam kwiaty, potrzebuję do nich pięknych liści, takie właśnie znalazły się dziś na mojej pracy.

Wykorzystane produkty Sizzix:

657558 Framelits Die Set 3PK - Frame, Oval w/Ornate Edges by Pete Hughes

Jeśli lubicie ażurowe elementy w swoich pracach, jak ja - użyjcie któregoś z wykrojników z serii Framework, aby stworzyć w projektach koronkowe tło. Ponieważ wzory w tej serii są powtarzalne, wycięte motywy z łatwością dają się łączyć, w jedno kompletne tło. Na moim scrapie stworzyłam bordery wykorzystując wykrojnik Trellis Framework na górze i na dole strony. Do stworzenia części tytułu użyłam 
przepięknych liter z zestawu wykrojników z alfabetem Antiqua Capital Letters. Wycięłam je z brystolu z teksturą Core'dinations, a na koniec dodałam przecierki wykonane za pomocą papieru ściernego. Ten zestaw alfabetowy jest doskonały do tworzenia tytułów na scrapach 30 x 30 cm - literki są odpowiednio duże i wyraziste, a jednocześnie filigranowe i eleganckie. Kolejnym koronkowym, kobiecym elementem jaki dodałam do mojego scrapa jest cieniutki ażurowy border wycięty wykrojnikiem Sizzlits Decorative Strip Die - Vintage Lace. Kiedy chcemy dodać lekkości i koronek do pracy... dodajmy po prostu więcej koronek - to oczywiste! Dzięki wykrojnikom, możemy w 5 minut stworzyć piękną koronkę w kolorze jaki potrzebujemy.
Ponieważ uwielbiam wszystko, co jest ażurowe, zawijasowe, koronkowe, postanowiłam użyć wykrojnika Framelits - Frame, Oval w/Ornate Edges, aby stworzyć dwie bliźniacze ramki do mojej pracy. Jedną z nich zastosowałam zwyczajnie - jako ramkę do zdjęcia, natomiast drugą przecięłam na pół i ozdobiłam tymi dwoma kawałkami ramki moją lewą stronę scraoa, nieopodal pierwszej części tytułu (Pretty). To mój ulubiony trik, pozwalający w magiczny sposób rozmnażać dodatki, dzieląc je na mniejsze części. To bardzo łatwy, szybki i tani sposób na to, aby mieć więcej podobnych elementów na pracy. 
Wspominałam wcześniej o kwiatkach - wydaje mi się, że nie potrafię się bez nich obejść. Apropos kwiatków, nie możemy zapominać o pięknych listkach. Mój ulubiony kształt liści w ostatnim czasie to te wycięte z wykrojnika Bigz Die - Garden Greens by Tim Holtz. Zwykle mając taką rozbudowaną gałązkę, rozcinam ją na kilka części, uzyskując mnóstwo małych listków, które wklejam tu i tam, pod kwiatki na mojej pracy. Mój mały trik nadający listkom objętości i trójwymiarowości, polega na tym, aby każdy z listków wywinąć do góry i aplikować klej od spodu wyłącznie na płaskich częściach listka. Po naklejeniu, listki będą pięknie odstawać od podłoża.

Dzięki, że odwiedziliście nas dzisiaj! 
Życzę Wam wspaniałego, kreatywnego weekendu!
Karola

No comments:

Post a Comment