Wednesday 9 April 2014

Easter Chickens





With Easter rapidly approaching I took the opportunity to decorate an egg carton with chocolate-eggs in it. Since I made the box for a little girl I wanted it to be playful and fun so I decided to use one of the birds from Sizzix Bigz Die - Birds #3.


1. Using the Magnetic Platform and a die from Sizzix Framelits Die Set 7PK - Ovals I was able to cut a rounded edge on the pattern paper I wanted to dress the egg carton in.
2. Once I had achieved the rounded edge on the paper I attached it to the egg carton using a fast drying liquid glue.
3. Before closing the carton I wrapped all four eggs in pink tissue paper.


4. I wanted the birds to sit perched on top of the box and in order to achieve this I attached a strip of paper to the back of each die cut bird.
5. To hide the paper strip I die cut birds in plain cardstock and glue to the back of each bird.
6. Next up I decorated the birds with googly eyes, beaks and combs. Once that was done I attached the birds to the egg carton using glue dots.


I tied a ribbon around the box, closed it with a bow and then attached a tag with the name of the recipient on it. The tag was made with one of the dies from Sizzix Framelits Die Set 12PK - Tags, Sentiments.

Supply list:
Sizzix Big Shot Starter Kit (Powder Blue & Teal) 
Sizzix Bigz Die - Birds #3
Sizzix Framelits Die Set 7PK - Ovals
Sizzix Framelits Die Set 12PK - Tags, Sentiments
Sizzix Accessory - Magnetic Platform for Wafer-Thin Dies
Paper: October Afternoon
Stickers: Lily Bee
Cardstock
Ribbon + thread
Button
Googly eyes
Egg-carton with content

---o---

Her lige før påske benyttede jeg chancen til at dekorere en æggebakke med chokoladeæg i til en lille pige. Da æsken netop var til et barn, besluttede jeg mig for at lave den sjov, og til det formål brugte jeg en af fuglene fra Sizzix Bigz Die - Birds #3.

1. Ved hjælp af Magnetic Platform og en die fra Sizzix Framelits Die Set 7PK - Ovals kunne jeg udstanse en fin buet kant på det papir, jeg havde tænkt at pynte kartonen med.
2. Da jeg først havde rundet kanten af, kunne jeg montere papiret på æggebakken med en hurtigt tørrende lim.
3. Før jeg lukkede æggebakken, pakkede jeg alle fire chokoladeæg ind i pink silkepapir.
4. Jeg ville have fuglene til at sidde på toppen af æggebakken, og for at det kunne lade sig gøre, limede jeg en strimmel papir på bagsiden af hver fugl.
5. Ekstra udstansninger i almindeligt karton skjuler papirstrimlen.
6. Efter at have dekoreret fuglene med rulleøjne, næb og hanekamme limede jeg dem på æggebakken med gluedots.

Slutteligt bandt jeg et bånd omkring æggebakken, lukkede med en sløjfe og hang en tag med pigens navn på fra sløjfen. Taggen lavede jeg med en dies fra Sizzix Framelits Die Set 12PK - Tags, Sentiments.

Ingredienser:
Sizzix Big Shot Starter Kit (Powder Blue & Teal) 
Sizzix Bigz Die - Birds #3
Sizzix Framelits Die Set 7PK - Ovals
Sizzix Framelits Die Set 12PK - Tags, Sentiments
Sizzix Accessory - Magnetic Platform for Wafer-Thin Dies
Papir: October Afternoon
Stickers: Lily Bee
Karton
Bånd + tråd
Knap
Rulleøjne
Æggebakke med indhold

No comments:

Post a Comment