Wednesday 30 April 2014

Butterfly Birthday Wishes





 
This week I have a birthday card in cool pastel colours and with a butterfly as the center piece to share with you. I used one of the embossing folders from Sizzix Textured Impressions Embossing Folders 2PK - Swirls, Butterflies & Dragonflies Set to give the background dimension and texture.



1. I die cut a sliver of green cardstock using Sizzix Framelits Die Set 6PK - Squares, Scallop because I wanted to use it as a scallopped border on the card.
2. Using one of the dies that come with the Sizzix Big Shot Starter Kit I die cut two butterflies: One in a solid cardstock the other in a coordinating patterned paper.
3. I stacked the two butterflies on top of one another with the cardstock one in the buttom. I only glued them together in the middle which makes it possible for the wings of the patterned one to be lifted somewhat.
 
 
Once I assembled the card I added the scallopped border under the sentiment of the card. It was also embellished with a strip of glitter tape.
 

Lastly, I wanted to show how the wings of the patterned butterfly has been lifted from the page to make it look like the butterfly is "flying" and to make the cardstock butterfly look like a shadow.
 
 
Supply list:
Patterned paper
Cardstock
Thread
Glitter tape from American Crafts
Stamp: Papertrey Ink
Ink: Papertrey Ink and Memento

---o---

Ugens projekt fra min hånd er et kort i kølige pasteller og med en sommerfugl som hovedmotivet. Jeg brugte en af embossingfolderne fra Sizzix Textured Impressions Embossing Folders 2PK - Swirls, Butterflies & Dragonflies Set til at give baggrunden dimension og struktur.
 
1. Vha. Sizzix Framelits Die Set 6PK - Squares, Scallop kunne jeg udstanse en strimmel grønt karton, som jeg ville bruge som en kant på mit kort.
2. Med af af de dies, der følger med Sizzix Big Shot Starter Kit udstansede jeg to sommerfugle: En i ensfarvet karton og en i matchende mønsterpapir.
3. Jeg limede de to sommerfugle sammen med kun på den miderste del, således at vingerne på den mønstrede sommerfugl kan løftes lidt op.
 
Da jeg samlede kortet brugte jeg ud grønne kant samt lidt glittertape til at dekorere kortets titel med.
 
Som det kan ses på det sidste foto, løftede jeg den mønstrede sommerfugls vinger, så det ser ud som om den er ved at lette fra kortet - og så den ensfarvede kommer til at ligne en skygge.
 
 
Ingredienser:
Mønsterpapir
Karton
Sytråd
Glittertape fra American Crafts
Stempler: Papertrey Ink
Sværte: Papertrey Ink og Memento

No comments:

Post a Comment