Sunday 6 April 2014

Bente's first post for Sizzix



Hello all you lovers of Sizzix!
I am so delighted my first date with you finally arrived and to be able to share something 'Sizzix' 
I made recently. But first I'd like to introduce myself and here are a few facts about me:

I am Norwegian and I live in a small Swedish village.
I love to scrap and craft and also to spend time outside in my large unruly country garden.I think I have scrapped for about six years now but have become more serious about it the last couple of years since I have been invited to different design teams.
I spent quite a few years at University both in Norway and Sweden exploring the world of languages, economics, statistics and art. But my very best years I spent as a stay at home mom to my three beautiful daughters who are now almost all grown up. We lived in Chile, Mexico, England as well as here in Sweden during those years and got to learn and love a lot about these different countries. 
Since my children have grown up I now co-own a small business selling fashion accessories to shops and boutiques mostly in Sweden. I love the freedom it allows me.
I am currently on the design team at Les Papiers de Pandore, Papirdesign, Inkido, Scraps of Elegance, TCR Heart and Soul, and I am a PaperHaus Magazine contributor. I am really looking forward to us having a lot of fun together here on the Sizzix UK blog and thank you so much for inviting me to the team!!

As my Sizzix kit is in the mail and that can sometimes take a while here, I have actually picked a few dies from my stash to create this page.

  

658240 Sizzix Sizzlits Decorative Strip Die - Brick Wall 

657599  Sizzix Framelits die set 3pk Frame Damask

 

Sizzix Framelits Die Set 3PK - Frame, Damask
657599 Sizzix Framelits Die Set 3PK - Frame, Damask - See more at: http://www.countryviewcrafts.co.uk/657599-sizzix-framelits-die-set-3pk---frame-damask-10903-p.asp#sthash.ecHhD49l.dpuf
657599 Sizzix Framelits Die Set 3PK - Frame, Damask - See more at: http://www.countryviewcrafts.co.uk/657599-sizzix-framelits-die-set-3pk---frame-damask-10903-p.asp#sthash.ecHhD49l.dpuf

I used the larger filmstrip die as a border here and backed it with a yellow paperstrip to tie in with my colour-scheme. (There is another die available with a mini filmstrip and mini tickets combined.)

  
I used the Brick wall strip die and cut out pieces to fit my design. It's very easy to make the brick area larger just by glueing on another row and thus adding to the brick pattern like I did here.


I cut out the ornate Frame Damask die in both teal and yellow. I divided each frame into four pieces and used those individually to frame and highlight my photos. Used like that it doesn't matter if the frame is not the exact size you need and each time you use it you can achieve a different look.
I hope you like it!!

OTHER PRODUCTS I USED:
Patterned papers: Papirdesign (Forventning: Fashion, Julens gleder: Englebarn)
Flowers: Prima Marketing (larger) Papirdesign (smaller flowers) Maya Road (felt flower)
Doilies, pink chipboard heart,

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 
Hejsan alla Sizzix vänner!

Äntligen har dagen kommit då jag får göra mitt första inlägg här i bloggen!
Allra först skulle jag vilja presentera mig och här är några fakta om mig :Jag är norska och bor i en liten by i södra Sverige.Jag älskar att scrappa och pyssla och även att vara ute i min stora oregerliga trädgård. 
Jag tror att jag kan ha scrappat i ungefär sex år nu , men har tagit det lite mer seriöst de senaste par åren eftersom jag har blivit inbjuden till olika designteam .Jag tillbringade flera år vid universitetet, både i Norge och Sverige med att utforska världen av språk , ekonomi , statistik och konst. Men mina bästa år tillbringade jag som hemma mamma till mina tre vackra döttrar som nu nästan alla vuxit upp. Vi bodde i Chile, Mexiko, England och här i Sverige under dessa år och jag fick lära mig att tycka om så många olika saker om varje land.Eftersom mina barn har vuxit upp är jag nu delägare i ett litet företag som säljer 
modeaccessoarer till affärer och butiker främst i Sverige . Jag älskar den frihet det ger mig .Jag är för närvarande designteam medlem hos Les Papiers de Pandore, Papirdesign, Inkido, Scraps of Elegance, TCR Heart and Soul, och jag är en PaperHaus Magazine contributor .  
Jag ser verkligen fram emot allt roligt vi ska ha tillsammans här på Sizzix UK bloggen och tackar 
så mycket förtroendet!Sedan mitt Sizzix kit fortfarande är undervägs hit (och det kan ibland ta ett tag), har jag faktiskt plockat några dies från min stash för att göra denna sidan .

658240 Sizzix Sizzlits Decorative Strip Die - Brick Wall 

657599  Sizzix Framelits die set 3pk Frame Damask

Jag använde diesen med den större filmremsan som en bård här och la en gul remsa bakom för att det skulleknyta an till mitt färgschema. (Det finns en annan die med en mini filmremsa och mini biljetter kombinerat. dvs 2 i 1)
Jag använde strippen med tegelstenar och klippte bitar som passead in i min design. Det är enkelt att göra tegelstensområdet större genom att limma ihop flera bitar som jag gjort här.

 Jag skar ut Frame Damask ramen i både mörkturkost och gult. Jag delade varje ram i fyra bitar och använde dem för sig att rama in och lyfta fram mina bilder. Om man använder den på detta sättet spelar det ingen roll om ramen är inte exakt den storlek du behöver och varje gång du använder den kan du ett annorlunda utseende.

Jag hoppas att du gillar det!

ANDRA PRODUKTER I SOM ANVÄNDS:  
Mönstrade papper: Papirdesign (Forventning: Mode, Julens gleder: Englebarn)  
Blommor: Prima Marketing (större) Papirdesign (mindre blommor) Maya Road (filt blomma)  
Doilies, rosa chipboardhjärta hjärta;Papirdesign

13 comments:

  1. Gillar din LO! Roligt att du kombinerar så många olika färger i blommorna!

    ReplyDelete
  2. Love your page, Bente!
    It gives me such a spring- feeling, with all the colourful flowers and the sun in her eyes. Also the yellow in the back makes me think of sun!
    Lovely sissix- details, and papers as well ;)
    Hugs

    ReplyDelete
  3. Beatiful page, Bente. Congrats on the spot at Sizzix :)

    ReplyDelete
  4. Så lekker layout Bente. Gratulerer med første posten her hos Sizzix! Lekker bruk av diesene, og jeg likte spesielt godt den mursteinsdiesen.

    ReplyDelete
  5. I just love your lo, all the flowers and the use of the brick wall.
    Hugs Petra

    ReplyDelete
  6. Snygg! Gillar hur du lagt dem i lager på lager och låter dem titta fram här och där! Mycket detaljer att titta på! :)

    ReplyDelete
  7. Beautiful layout, feels just like spring with those lovely flowers!!

    ReplyDelete
  8. Love the layout. Beautiful <3

    ReplyDelete
  9. WOW this is gorgeous!! Sizzix is lucky to have you onboard!

    ReplyDelete