Thursday 28 March 2013

Happy Birthday !




Hello!


After a long series of mini album, I am back with a layout starring my friend Celine, who I’m sure all of you know!

Here are the dies I used:

655268 Big Shot
659068 Sizzix Thinlits die-Doily
658556 Sizzix Bigz die-fleur de Lis & Eiffel Tower

Supply list:

Papers: I Lowe Scrap, American Crafts
Alphabets: American Crafts
Embellishments: Pink Paisley, American Crafts
Stamps: Florilèges Design, Paper Artsy, 7Gypsies
Inks: Archival Viridian, Madden Rose
Distress Stain
Adirondack Clover ink


I started by cutting a pretty doily out of white paper. This die is so neat and feminine, I love it!

I didn’t want to hide the die so I glued a very small photo astride it.


I also cut an Eiffel Tower shape out of white paper then I stamped text on it with a Florilèges design stamp. I outlined its edges so that it stands out more.

This layout "Happy 32"  is simply built around these two dies, with soft pastel colours.

The background is stamped with various patterns and ink colours. I shaded the edges of the page with green Adirondack ink.

An easy layout with a linear design for a dear friend! I hope you liked it!

See you next Thursday!

Karine







Bonjour !


Après cette longue série de mini retour aux pages avec cette fois une création sur mon amie Céline que vous connaissez toutes !

Voici les dies utilisés :

655268 Big Shot
659068 Sizzix Thinlits die-Doily
658556 Sizzix Bigz die-fleur de Lis & Eiffel Tower


Matériel :

Papiers : I Lowe Scrap, American Crafts
Alphabets : American Crafts
Embellissements : Pink Paislee, American Crafts
Tampons : Florilèges Design, Paper Artsy, 7Gypsies
Encres : Archival Viridian, Madden Rose
Distress Stain
Encre Adirondack Clover


Je me suis tout d'abord amusée à découper un joli napperon dans du papier blanc, une découpe vraiment fine et si féminine j'en raffole !

Afin de bien voir ma découpe j'ai utilisé une mini photo que j'ai collé à cheval.


Un die Tour Eiffel est également découpé en blanc, il est ensuite tamponné à l'aide d'un tampon textes Florilèges. J'ai simplement souligné l'extérieur afin qu'elle ressorte le plus possible.


Ma page "Happy 32" est simplement construite autour de mes deux découpes en gardant des couleurs très douces et pastels.


Le fond est ensuite tamponné avec plusieurs motifs et encres, les bords de pages sont quant à eux ombrés à l'encre Adirondack verte.


Une page toute simple construite en ligne pour une amie très chère ! J'espère qu'elle vous aura plu !


A jeudi prochain !


Karine

1 comment: