Thursday 3 January 2013

Happy new year and a LOVE layout !



Hi everyone!

Before showing you my work, let me send you my Best Wishes for 2013! May it bring you all that you dream of!

As a good start to the year, here is a colourful layout celebrating love I used the nice floral dies that I favour at the moment on my lay-outs.

So here are details of my layout and the supply list:

Dies:

658292 Flowers, Scallop 
658295 Postage Stamps
658290 Butterflies 4 

Supply list:

Papers: My Mind's Eye, Crate Paper
Alphabet: American Crafts
Stickers: October Afternoon
Washi Tape
Pearls: My Mind's Eye
Spray inks: Mister Huey's Studio Calico, Glimmer Mist Tattered Angels
Others: Tags

Here is a simple layout based on colours and contrast. I chose a wood-patterned background on which I added a tag and a paper scrap as decoration. The small-sized picture is glued astride.

The embellishments have an essential role to play. With a Big Shot, cut flowers out of a white Bristol sheet. Glue some with 3D adhesive for more volume. Add small colourful pearls at their core. Feel free to truncate flowers when they are glued near the edge of your lay-out, or to superimpose some of them.
The white paper brings light and brightness and is a reminder of the white splashes made with the Studio Calico spray.

And to add some beautiful colours, insert a postage stamp shape cut out in an anise green paper with your Big Shot.

Insert a multicoloured butterfly under the picture. Glue only its body, so that the wings can be lifted up therefore adding some 3D elements to your layout.

Place a protecting scrap paper on your picture and add some splashes as a finishing touch.



Let me wish you once again a very creative year!

Karine

Bonjour tout le monde,

Avant de vous présenter ma page, je vous souhaite à toutes et à tous une excellente année 2013 ! Que cette nouvelle année vous apporte tout ce dont vous rêvez !

Pour bien commencer l'année, voici une page colorée pour célébrer l'amour :) J'ai utilisé de jolies dies floraux que j'aime beaucoup utiliser en ce moment en décoration sur mes pages.

Voici ma page en détails ainsi que la liste du matériel et des dies utilisés :

Une page toute simple axée sur les couleurs et les contrastes. J'ai opté pour un fond "bois" et j'ai simplement ajouté un tag et une chute de papier pour habiller ma page. La photo en petit format est collée à cheval.

Les embellissements jouent ici un rôle essentiel. J'ai utilisé une fiche bristol blanche pour découper des fleurs à la Big Shot. Certaines sont montées en 3D pour davantage de volume, elles sont complétées par de jolies petites perles colorées. N'hésitez pas à tronquer les fleurs en bout de page ou encore à les superposer.
Le papier blanc apporte de la clarté, de la lumière et rappelle les éclaboussures blanches du spray Studio Calico.

Une forme timbre réalisé à la Big Shot dans un imprimé vert anis vient ajouter un petit détail supplémentaire haut en couleur.

Complétez avec un papillon multicolore sous la photo. Collez simplement le corps de votre papillon , les ailes en relief contribuent à donner du volume à votre page.

Protégez votre photo avec un brouillon et rajoutez quelques éclaboussures pour terminer votre page.

Encore une fois, très bonne année créative !

Karine

No comments:

Post a Comment