Thursday 8 November 2012

Love and green layout by Karine



Hi everyone

Today’s special as it is my sweetheart’s birthday so obviously, I needed to scrapbook a picture of us!

I chose one of my favourite pics from this summer combined with some new Sizzix Framelits!

Here is the reference of the dies & stamps set I used: 658292 (Flowers, Scallop).

Spring-like patterns and a floral atmosphere: I like that so much that I’m sure I’m going to use this set very often!

I used the dies & stamps set to create customized accents on my layout.

Let’s start by stamping flowers with black and green ink on matching patterned paper strips. Then I used my Big Shot to cut out the shapes created with the stamps. I placed the dies on my lay-out, superimposing some of the flowers. I added a brad or a bead at their center.
Alternate colours and shapes and don’t hesitate to group your accents together.
Some of the flowers hearts are glued with 3D adhesive.

So it was easy and fast to create this lay-out with the nice flower dies & stamps set from Sizzix!

Have a nice day!





See you soon!

Karine

Supply list:

Cardstock: American Crafts
Papers: Studio Calico, Crate Paper
Alphabets: Heidi Swapp
Leaves: American Crafts
Brads, beads: My Mind's Eyes
Stamp: Art Stamp, Stampin up', Craft Origine
Inks: Black Versafine, Spanish Moss Versafine
Others: Indian ink, masking tape

Bonjour tout le monde,

Aujourd'hui 8 novembre c'est l'anniversaire de mon chéri je ne pouvais pas faire autrement que de nous scrapper !

J'ai choisi une de mes photos coup de coeur de cet été que j'ai assorti avec les nouveaux framelits Sizzix !

Voici les références de l'assortiment dies et tampons utilisés : 658292 (Flowers, Scallop)

Des motifs très printaniers, une ambiance florale que j'aime beaucoup, des dies que vous n'avez pas fini de voir j'en suis persuadée !

Je me suis servie des dies et tampons pour décorer ma page. Quoi de mieux que des embellissements sur mesure ?

J'ai commencé par tamponner en noir et vert des fleurs sur des chutes de papiers imprimés assortis. Ensuite j'ai passé toutes mes formes à la Big Shot. J'ai ensuite assemblé mes formes, en superposant certaines fleurs, le centre peut être complété par une attache parisienne ou une perle.
Alternez les couleurs, les formes et n'hésitez pas à les regrouper.
Certains centres de fleurs sont montés en 3D.

Une page toute simple très rapide à faire avec ce joli pack dies et tampons fleurs Sizzix !

Je vous souhaite une très bonne journée,

A très vite !

Karine

Matériel :

Cardstock : American Crafts
Papiers : Studio Calico, Crate Paper
Alphabets : Heidi Swapp
Feuilles : American Crafts
Brads, perles : My Mind's Eyes
Tampon : Art Stamp, Stampin up', Craft Origine
Encres : Versafine noire, Spanish Moss
Divers : Encre de chine, scotch de masquage




No comments:

Post a Comment