Thursday 2 August 2012

Mini book Boys by Karine


Mini album "Boys" by Karine

Here is a mini album 100% handmade! Its size is 12x15 cms and it is so full of details: windows, hidden pages, it is full of surprises and tricks!
It has a creative, textured and asymmetric structure. It will be perfect for the nicest portraits of your children or hubby.
I taught a class with this album during the EntreArtistes training courses. I brought my Big Shot and the students discovered with great pleasure how it was fun to emboss and cut, using the magnetic dies as well!

-656931 Die rosette
-657214 little tags set
-657007 Base Tray
-657671 embossing folder 
-657115 flower

Once the structure is done, we can start decorating. We’ll need our Sizzix dies for that!

The cover is decorated with a magnificent rosette! Nothing easier to create than this rosette with the proper die! One go in the Big Shot, fold delicately following the doting lines, glue, and here we are!
I added a wooden button and a bicolored string to complete its decoration.
It always leaves a deep impression when used on a cover and I can’t resist using it

I created a window in my page by using the "tags“ die and my base tray. I like magnetic dies a lot because you can punch your shape in your page, placing it where you wish it to be. In this window, you can insert a tag or notes.




I used the "measuring“ embossing folder to go with Paul’s picture. Its design fits perfectly to the children theme. It is a symbol of the passing time and of our children growing up
I used kraft paper for embossing.



I also used a strip embossed with the same die with a picture of Maxence. I cut its edges into spears as a touch of fantasy.



You can use your embossed paper as such, or add some ink on them for more contrast. I created some shades with Distress Vintage Photo ink.



At last, using my Big Shot, I cut a flower into turquoise cloth with the floral die. Its center is decorated with a patterned paper scrap, a punchy and a wooden button.

I love using my dies as accents. They are the perfect final touch to embellish my mini albums!

See you soon!

Karine

Supply list:
Papers: Echo Park
Cardstock: American Crafts
Alphabets: Pebbles
Buttons: American Crafts
Stars: Studio Calico
Washi Tape
Turquoise acrylic paint
Ink: Black Versafine
Distress ink: Vintage Photo
Stamps: Craft Origine
Others: Cloth, tags

Mini album "Boys" par Karine

Un mini 100% fait main au format 12x15cm aux 1001 détails : ouvertures, pages cachées, un album rempli de surprises et d'astuces !
Une structure créative, texturée et asymétrique pour les plus beaux portraits de vos enfants ou votre homme.
Un nouveau mini pour aujourd'hui que j'ai donné en atelier lors des formations EntreArtistes, encore une fois la Big Shot faisait partie du voyage et les participantes ont eu le plaisir de découvrir les joies de l'embossage, de la découpe de tissu ainsi que les dies magnétiques !

-656931 Die rosette
-657214 Ensemble de petites étiquettes
-657007 Base Tray
-657671 Plaque à embosser
-657115 fleur

Une fois la structure terminée, place à la décoration et c'est là qu'interviennent les dies Sizzix !

La page de couverture est décorée d'une superbe rosette ! Rien de plus simple quand on a le die, un simple passage à la Big Shot, on plie délicatement selon les pointillés, on colle et le tour est joué ! J'ai simplement décoré avec un bouton en bois et de la ficelle bicolore.
Une découpe qui fait toujours son effet en couverture et dont je ne me lasse pas d'utiliser :)

Grâce à la découpe "Etiquettes" et à ma base tray, j'ai créé une ouverture sur ma page, j'aime beaucoup les dies magnétiques, ils vous permettent de perforer votre page en alignant votre motif selon vous souhaits. Une petite ouverture pour glisser des petits mots ou encore un tag.

Pour accompagner la photo de Paul j'ai utilisé la plaque à embosser "mesures" un design qui convient parfaitement aux enfants, symbolique du temps qui passe, nos enfants grandissent :)
L'embossage est fait dans du papier kraft.

Une petite bande du même die est utilisé plus loin avec une photo de Maxence, celle-ci est découpée est pointe pour plus de fantaisie.

Vous pouvez laisser vos dies au naturel ou les ombrer pour plus de contrastes. J'ai utilisé ici de l'encre Distress Vintage Photo.

Pour terminer mon album une fleur avec le die floral, j'ai utilisé ici du tissu turquoise que j'ai découpé à la Big Shot, le coeur est complété avec une chute de papier imprimé, une perforatrice et un bouton en bois.

J'adore utiliser mes dies en embellissements ils constituent la touche finale parfaite pour décorer mes mini albums !

A très vite,

Karine

Matériel :

Papiers : Echo Park
Cardstock : American Crafts
Alphabets : Pebbles
Boutons : American Crafts
Etoiles : Studio Calico
Washi Tape
Peinture acrylique turquoise
Encre : Versafine noire
Distress : Vintage Photo
Tampons : Craft Origine
Divers : tissu, tags

No comments:

Post a Comment