Thursday 26 July 2012

Layout "Love you" by Karine



Hey Girls !

Remember the mini album I showed you on the 12th July? Here is a matching page made with paper scraps from the same kit!
I only added white paper to use in my Big Shot with my Sizzix dies.

Here are the dies I used:

-657789 Love set
-657793 Heart & Wings set

I‘ve not had the opportunity to use these new sets yet but I so wanted to!

A very romantic choice, where I will be using hearts shapes at will! I’m loving it!

Let’s recycle a bit, first. I used all my October Afternoon stickers in my mini album so that left me with the empty chart. I peeled it off and glued some paper scraps as a replacement for my stickers.



It looks great, doesn’t it?

Then I glued this chart on my background and started decorating. I glued a small picture (6x8cms) with 3D foam adhesive.

I cut the word "love“ (Love set) out of white paper and glued it next to my picture with my tube of glue, taking care not to go over the brim of it. Then I outlined the edges of the word with a thin-tipped black pen to make it stand out more. I really like this die and it will be so perfect to use for titles or card making! One of my very favourite dies!

The little "heart pin" comes from the same set. I stamped it with black ink and shaded it with Adirondack Sunshine Yellow ink. I inserted it under my stickers chart and under my picture as well.



The magnificent "heart and wings" die has also been shaded with yellow ink. I applied yellow ink on the entire heart, and I only outlined the edges of the wings. Then I glued the whole under my title.

I also cut out two little hearts using the same set. They are also coloured in yellow. They’re glued with 3D adhesives and I added a little navy blue pearl as an extra accent.



I hope my layout will inspire you for future creations! See you next week with a new project!

Have a nice day!

Karine

Supply list:
Papers: 4heures37, Basic Grey
Cardstock: American Crafts
Alphabets: 7Gypsies
Stickers: October Afternoon
Buttons: American Crafts
Pearls: Basic Grey
Washi Tape
Ink: Black Versafine
Stamps: Technique Tuesday, Florilèges Design, Craft Origine
Others: tags


Page "Love you" par Karine

Vous vous souvenez de mon mini album posté le 12 Juillet ? Voici maintenant une page assortie réalisée avec les chutes de mon kit !
J'ai simplement rajouté un papier blanc pour pouvoir faire mes embellissements en dies Sizzix.

Voici aujourd'hui les dies utilisés :

-657789 Set amour
-657793 Set coeur et ailes

Deux nouveaux sets que je n'avais pas eu l'occasion de tester encore mais qui me faisaient de l'oeil depuis longtemps :)

Une sélection très romantique, des coeurs à volonté pour mon plus grand bonheur !

Commençons par un peu de récup', j'ai utilisé tous mes stickers October Afternoon pour faire mon mini, il ne me restait plus que le "squelette " de ma planche, j'ai donc décollé ma planche évidée et collé des chutes de papiers pour remplacer mes autocollants.

Sympa comme résultat non ?

J'ai ensuite collé ma planche sur mon fond et commencé à décorer. Une petite photo au format 6x8cm est montée en 3D.

J'ai découpé le mot "Love" dans du papier blanc (Set Amour), je l'ai collé à côté de ma photo avec de la colle bâton en faisant bien attention à ne pas déborder ! Afin qu'il ressorte davantage, j'ai repassé les contours avec un stylo noir fin. Un die que j'aime beaucoup et qui sera d'une grande utilité pour composer mes titres ou décorer des cartes ! Gros coup de coeur !

La petite "épingle coeur" provient du même set, elle est tamponné en noir et ombré avec de l'encre Adirondack Sunshine Yellow. Elle est glissée sous ma planche autocollante et également sous ma photo.

Le superbe die "coeur et ailes" est également ombré en jaune, entièrement pour le coeur, simplement sur les contours pour les ailes. Celui-ci est collé sous mon titre.

Deux petits coeurs provenant de ces deux sets sont également colorés en jaune et viennent compléter ma page. Ils sont montés en 3D et complétés par une petite perle bleu marine.

J'espère que ma page vous aura donné de nouvelles idées, je vous donne rendez-vous la semaine prochaine pour une nouvelle création !

Bonne journée

Karine

Matériel :

Papiers :4heures37, Basic Grey
Cardstock : American Crafts
Alphabets : 7Gypsies
Autocollants : October Afternoon
Boutons : American Crafts
Perles : Basic Grey
Washi Tape
Encres : Versafine noire
Tampons : Technique Tuesday, Florilèges Design, Craft Origine
Divers : tags

1 comment:

  1. Toujours une super page ! Le mot LOVE est en effet formidable ! Et pas mal le coup du "squelette" de la planche de stickers !

    ReplyDelete